Ze staan op de kaartDe Lucia Petrus Mavo heeft een vernieuwd profiel. De schoolleiding en docenten geloven erin; nu de potentiële leerlingen en hun ouders nog. De school benaderde In Essenza om daarvoor te zorgen. Lees meer >> |
Acht Calvijnscholen krijgen eigen gezichtDe acht vestigingen van scholengroep CSG Calvijn wilden hun eigen karakter behouden. Wij zorgden voor een Calvijn-huisstijl die hier gehoor aan gaf. Lees meer >> |
Het begint hierIn een superkorte periode hebben wij een wervingscampagne opgezet voor het Thorbecke en advies gegeven over het Open Huis. Het begin voor meer leerlingen is er… Lees meer >> |
Hulp bij imagoveranderingVan het Ashram kan je meer verwachten dan wat weleens gedacht wordt. Wij hielpen met het verbeteren van hun imago. Lees meer >> |
Wat een uitstraling ineens!Het logo, de schoolgids, de rapporten… Daar werd niemand vrolijk van. Maar nu wel! In Essenza gaf een slag aan het logo en ontwierp een verrassende productenlijn. Lees meer >> |
Kansen & zekerheden voor leerlingenWaarom zouden leerlingen voor het Oosterlicht kiezen? Juist! Omdat het Oosterlicht leerlingen Kansen & zekerheden biedt. Lees meer >> |
Nieuwe sellingpoints‘Hoe kan Melanchton de nieuwe Masters in de werving goed uitdragen?’ Drie adviesbijeenkomsten later stond de werving als een huis! Lees meer >> |
Is dít de vroegere Praktijkschool Woerden?Het Futura College doet in bijna niets meer denken aan wat het was: Praktijkschool Woerden. Geïnteresseerd in het aandeel van In Essenza in deze metamorfose? Lees meer >> |
Kleinste mavo van Nederland wordt steeds minder kleinVoor de directeur staat het vast: de groei van het aantal leerlingen is mede te danken aan In Essenza. Dus schakelt de school ons nu voor het zesde jaar in bij de werving! Lees meer >> |
Upgrade ’s Gravendreef CollegeHet ’s Gravendreef College kreeg een aan de eisen van de tijd aangepaste vormgeving waarmee tegelijkertijd de verbondenheid van de twee locaties beter zichtbaar is gemaakt. Lees meer >> |
Effectief voorgelichtIn Essenza trainde de voorlichters en schoolleiders. Vol zelfvertrouwen vertellen zij nu een ijzersterk verhaal. Lees meer >> |
Veel extra bezoekers op de |
Meer leerlingen dankzij |
Die taart hebben ze verdiendIn Essenza hielp om het roer helemaal om te gooien. Het wervingsmateriaal, de Open Dag, de manier van pr bedrijven… Het resultaat? Het aantal aanmeldingen waarop ze hoopten. En de taart die hun was beloofd. Lees meer >> |
Verwachtingen overtroffenHet begon met de opdracht om hun Open Dag te bezoeken. Dat deden we als Mystery Guest. En het eindigde? Het eindigde niet! In Essenza werd hun bureau voor de externe communicatie en leerlingenwerving. Lees meer >> |
Je moet het maar kunnen bedenken!Voor De Schakel was het nog niet duidelijk welke kant ze op wilden. In Essenza hielp ze aan een nieuwe naam, een nieuw logo en een gloednieuw profiel! Lees meer >> |
Niet bepaald een makkie!Het gaat goed met het Grotius, ook wat de leerlingenaantallen betreft. Maar daar hebben ze wel even op moeten wachten. Alhoewel: wachten…? Ze hebben er keihard voor gewerkt, samen met In Essenza. Lees meer >> |
Ze zijn er bijna!Een nieuw profiel voor je school bedenken is één ding. Dat profiel extern communiceren, is iets anders. In Essenza dééd het, samen met het ‘dreamteam’ van het Antonius. Lees meer >> |
De taal van de leerlingLeerlingen kiezen om andere redenen voor een school dan hun ouders. Ze letten nou eenmaal op andere dingen: spreekt de school ‘hun’ taal? Op de Heldring doen ze dat! Lees meer >> |
Zo verbeter je de ouder- |
Personeelsadvertenties? Dat loopt via In EssenzaHet loopt inderdaad: als een trein. Niet qua aantallen (het zijn er minder dan vroeger), wel qua samenwerking. Daarbij besparen de scholen ook nog eens op de kosten. Lees meer >> |
Een strijd tegen vooroordelen‘In Essenza is het beste bureau’, wist het bestuur. ‘Maar begrijpen ze iets van islamitisch onderwijs?’ Dat deden we zeker. Nu nog meer dan toen. Maar of ze daar nog van profiteren? De klus is inmiddels geklaard! Lees meer >> |
Soms gaat het toch nog misDat was het geval bij het Teyler College. Het ging de verkeerde kant op met de aanmeldingen. Dus hebben ze In Essenza erbij gehaald. Samen hebben we een ijzersterkte campagne neergezet. Maar ondanks dat… Lees meer >> |
Een fusie en dus een communicatieplan!Vijf Haagse scholen gingen fuseren. In Essenza zorgde voor een goed verhaal voor alle doel- groepen, intern en extern, op het goede moment. En kreeg een vervolgopdracht. Lees meer >> |
In Essenza lanceert: |
Succesverhaal in beeld
De In Essenza Open Dag-Wijzer: handig hulpmiddel!
Wilt u ook de handige jaarplanner: ‘Zo wordt je Open Dag een succes’? Deze hebben we special voor de studiedag ‘Meer leerlingen met effectieve marketing’ ontwikkeld en uitgegeven. De digitale versie is nu ook voor uw school beschikbaar. |
Vraag de jaarplanner aan >> |