Een upgrade voor het
’s Gravendreef College
Inventarisatie identiteit
Het ’s Gravendreef College benaderde ons met de vraag of wij hen konden helpen om (1) de havo-afdeling van de vestiging Leidschenveen beter onder de aandacht te brengen, (2) de wat achterblijvende reputatie van de vestiging Leidschendam te verbeteren en (3) de communicatiemiddelen van beide vestigingen te optimaliseren. Om een goed beeld van een school te krijgen, lieten we ons rondleiden door leerlingen en spraken we met docenten en medewerkers. We schreven het positioneringsverhaal van beide vestigingen op en bespraken deze met onze gesprekspartners. Daarmee hadden we een basis voor alle verdere communicatie.
Eén school, twee locaties
Beide vestigingen hadden een vergelijkbare huisstijl qua logo en ontwerp, alleen gebruikten ze compleet andere kleurstellingen. Wat de onderlinge relatie was, werd in de uitingen echter niet helemaal duidelijk. De tijd bleek nog niet rijp om er echt één school van te maken, maar wel konden we de stijlen meer naar elkaar toetrekken en in een moderner jasje steken.
Uitwerking communicatiemiddelen
In de communicatiemiddelen hebben we beide locaties meer als een eenheid naar voren gebracht: de posters en brochures kregen een vergelijkbare fotostijl en de teksten sloten beter op elkaar aan. We adviseerden om geen twee halve pagina advertenties te plaatsen in de lokale Onderwijskrant, maar een hele pagina die beide locaties promootte. Daarmee toonden de locaties hun verbondenheid en ontstond meer samenhang in de communicatie.
Theater-musicalklas op de kaart
Het ’s Gravendreef College Leidschenveen heeft een unieke havo theater-musicalklas. Deze verdiende extra aandacht! We ontwikkelden een aparte flyer met de kreet ‘Jouw talent in de spotlight’. Met een eigen advertentie sprong deze klas er helemaal uit.
Downloads
Meer lezen over de unieke theater-musicalklas? Dat kan! Download 'm hier! |
Geïnteresseerd in het ’s Gravendreef College?