De uitstraling waar de school naar zocht
Communicatievraag aan In Essenza
Het logo van de Haagse school voor praktijkonderwijs De Einder was sterk gedateerd. In Essenza kreeg de opdracht het logo te restylen. Het nieuwe logo moest recht doen aan het karakter van de school: dynamisch en multi-cultureel. Bovendien moesten we ervoor zorgen dat al het drukwerk de juiste uitstraling kreeg.
Resultaat
Een aantal elementen uit het oude logo hebben we behouden omwille van de herkenbaarheid. Maar de uitstraling is totaal anders geworden.
Het is een logo waar je vrolijk van wordt, net als wanneer je op de school rondloopt.
We hebben voor De Einder visitekaartjes, briefpapier en enveloppen gemaakt. Andere huisstijlelementen zie je op het promotiekaartje waarmee De Einder haar nieuwe huisstijl heeft geïntroduceerd.
Advies over strategie en middelen
Nadat wij het logo en de huisstijl hadden ontwikkeld, zijn wij het vaste bureau geworden voor alle externe communicatiemiddelen. We hebben ons daarbij niet beperkt tot de vormgeving: we adviseren de school ook over strategie en middelen.
Flessenpost
De Einder wilde ook graag een relevante promo om aan relaties uit te kunnen delen. We bedachten flessenpost: een fles met een ‘schatkaart’. Aan de ene kant staat een plattegrond van Den Haag, met uiteraard de locatie van de school, en aan de andere kant interviewtjes met hun ‘schatten van leerlingen’. De flesjes worden met een glimlach uitgedeeld én in ontvangst genomen!
Schoolgids
Op basis van conceptteksten hebben wij een nieuwe tekst voor de schoolgids geschreven. Inmiddels wordt niet alleen de vormgeving, maar ook de schrijfstijl ervaren als 'typisch De Einder'.
Jaarverslag
Voor het jaarverslag hebben we het inhoudelijke concept ontwikkeld. Het voldoet aan de eisen die je aan een jaarverslag mag stellen. Maar het is tegelijk een pr-instrument geworden. Het bevat korte interviews met leerlingen, one-liners en veel foto’s. De directeur verspreidt het onder instanties en onder zijn eigen relaties. Ze blijken met interesse en waardering kennis van de inhoud te nemen.
Eigen leerlingen de beste ambassadeurs
Het imago van de school heeft zich in de goede richting ontwikkeld. Dat is trouwens niet alleen te danken aan de omslag op communicatiegebied: er is ook een aantal spectaculaire en zeer wervende onderwijsconcepten ingevoerd. Het resultaat van beide ontwikkelingen: een structurele stijging van het aantal eerstejaars en zij-instromers! Bovendien zijn de leerlingen trotser op hun school. Betere ambassadeurs kun je niet hebben.
Downloads
De brochure 'Interne Stage' bekijken? Dat kan! Download 'm hier! |
Benieuwd naar het jaarverslag van de Einder? Bekijk 'm hier! |
Geïnteresseerd in praktijkschool De Einder?