Zo vinden leerlingen de sellingpoints 'cool'!
Sinds jaar en dag…
Heldring VMBO is één van de scholen van de Haagse Colleges. Voor deze vmbo-school is In Essenza al jaren de hofleverancier. In de eerste week van het schooljaar ontvangen de leerlingen altijd een informatieboekje. Wij geven dat vorm. In het najaar maken we het wervingsmateriaal, dat daar qua stijl bij aansluit.
‘Opfrissen’ was niet meer genoeg
Hoewel de huisstijl in de loop van de jaren verschillende keren is ‘opgefrist’, was het tijd voor iets anders. Ook het format van het wervingsmateriaal was gedateerd. Daarom kregen we de opdracht een nieuw concept voor de wervingsfolder te ontwikkelen.
De taal van de leerlingen
Op Heldring VMBO begrijpen ze de leerlingen. Je zou kunnen zeggen: de leraren spreken hun taal. Dat moest blijken uit de nieuwe wervingsfolder. Tegelijkertijd moesten alle sellingpoints van de school erin staan. Met een klein team hebben we die geïnventariseerd en ingedeeld in categorieën. Al die punten hebben we terug laten komen in de wervingsfolder. Daarbij hebben we gekozen voor een stripachtige opzet met spreekwolkjes in een grafitti-achtige stijl. De reactie van de leerlingen? Cool!
Ouders voor ouders
De achterkant van de folder is exclusief voor ouders. Wie we aan het woord laten? Andere ouders, die een kind op de Heldring hebben. Het leidt tot lekker leesbare interviewteksten en verhalen die bínnenkomen.
Folders met elkaar in lijn
Het informatieboekje dat de leerlingen aan het begin van het schooljaar krijgen, is eigenlijk voor hun ouders. Toch hebben we ook dat zo kunnen vormgeven, dat het past bij het wervingsmateriaal. De producten versterken elkaar. Helding VMBO kan er weer tegenaan!