Aantrekkelijke extra’s – hoe profileer je je daarmee?
Wervend?!
Het Melanchthon Schiebroek heeft een aantal nieuwe sellingpoints: de Melanchthon Masters. Daarbij zijn leeringen actief met vakoverstijgende projecten. Ze kunen kiezen uit Internationalisering, Kust & Cultuur en Technologie & Gezondheid.
De sfeer… daar gaat het om!
Dat is overigens niet de enige reden om voor Melanchthon Schiebroek te kiezen! De belangrijkste reden is de sfeer die er heerst. Het contact dat de leerlingen onderling en met hun docenten hebben… de omgang, waarbij verschillen in achtergrond als verrijkend worden ervaren… De mate waarin iedereen op school zichzelf kan zijn…
In Essenza voor de vertaalslag
De vraag is alleen: hoe laat je dat zien aan groep 8-leerlingen? Met die vraag benaderde de school In Essenza.
Compact traject
Omdat het kort dag was – het was november toen we voor het eerst contact hadden – kozen we voor een compact traject. Dat bestond uit drie bijeenkomsten: twee om een concept voor de werving en de Open Dag te ontwikkelen en één om de ideeën voor de Open Dag op draaiboekniveau uit te werken.
De slogan
Voor de werving bedachten wij de slogan:
‘Je voelt dat het werkt’.
Een paar van onze adviezen
Voor de Open Dag adviseerden wij de school onder andere:
• Organiseer je hele Open Dag in het brugklas-
gebouw dat je dat hebt, is op zich al een
sellingpoint!
• Cluster je vakken en maak er ‘belevingsplekken’
van met aantrekkelijke namen.
• Green screen-fotografie met de onderwerpen
van de Masters als foto-achtergronden.
Natuurlijk zijn er nog veel meer ideeën ontstaan, maar die willen we exclusief laten blijven!
Bekijk de green screen foto's van de Open Dag!
Geïnteresseerd in Melanchthon Schiebroek?