Het succesverhaal van het Vlietland College

Zó is het gegaan

Het Vlietland heeft gezorgd voor een onder­scheidend en aantrekkelijk profiel én heeft dat extern gecommuniceerd. Of liever gezegd: laten communiceren door In Essenza.

Gezellig is niet genoeg

Het Vlietland was altijd al een gezellige school. Hier kunnen kinderen zichzelf zijn en hebben ze een fijne schooltijd. Maar dat is in deze tijd niet genoeg. Dus is de school meer gaan aanbieden voor getalenteerde leerlingen.

Dé school voor ambitieuze leerlingen

Het Vlietland is begonnen met het aanbieden van Cambridge Engels. Met straattoneel brachten drama-leerlingen dit onder de aandacht van het winkelend publiek in het centrum van Leiden. Ondertussen deelden hun klasgenoten zakjes Engelse drop uit met de tekst: ‘Just what you need’. Ook in andere opzichten werd het aanbod afgestemd op getalenteerde leerlingen: ‘Inter­nationalisering’ kwam centraal te staan en Mavo Excellent werd geïntroduceerd.

Magazine voor ouders van groep 8-leerlingen

Uit onderzoek weten we dat het de ouders zijn die de short list samenstellen. Daarop staan de Open Dagen die ze met hun kind bezoeken. De ouders vormen dan ook de belangrijkste doel­groep voor de Open Dag-communicatie. Het magazine, dat wij al jaren voor het Vlietland maken, bleek een ideaal medium.

Wat nog meer?

Wat we nog meer maakten? Een originele folder voor groep 8-leerlingen, posters, Open Dag­aankondigingen op sandwichborden, Open Dag-advertenties, muurdoeken (voor binnen) en geveldoeken (voor buiten).

Slagingspercentages om mee te koop te lopen!

Een ander sterk punt van de school: het aantal geslaagden. Daar moest de school, naar ons idee, mee naar buiten treden. Daarom zorgden we voor een geveldoek met de slagings­per­cen­tages.

30% meer bezoekers, 50% meer aanmeldingen

Ieder jaar trok de Open Dag meer bezoekers. Het laatste jaar waren dat er maar liefst 30% meer dan het jaar ervoor. Het aantal aan­mel­dingen steeg zelfs met 50%. De school gaat dan ook ver­der op de ingeslagen weg. Behalve Mavo Excel­lent biedt het Vlietland nu ook Havo Competent en Vwo Uniek aan. Ook de aanpak van de leer­ling­en­werving is verder gepro­fes­sionali­seerd. Zie bijvoorbeeld de nieuwe folder voor groep 8-leerlingen bij de downloads hiernaast!

Uit onze interviews

volgende ►

Downloads

De wervingsfolder bekijken?
Dat kan. Klik hier!

Geïnteresseerd in het Vlietland College?

Huh? Waarom is het hier zo donker?
x

In Essenza is al een tijdje onderdeel van Tigges.
We zien je graag op onze website.

NAAR TIGGES.NL

Toch liever de oude In Essenza site bezoeken?
Klik dan hier.