Ambitieuze doelstelling gehaald!

Pitch verloren, maar alsnog ingeschakeld!

De Meander en het Antoniuscollege vormen samen het Carmelcollege Gouda. De Centrale Directie zocht een bureau om de scholen aan een sterkere marktpositie en meer leerlingen te helpen. Er werd een pitch georganiseerd om een bureau te selecteren. De keus viel helaas op een Rotterdams bureau en niet op In Essenza. Maar terwijl het andere bureau bezig was met de opdracht, schakelde de directie alsnog In Essenza in. De opdrachten die wij kregen? Adviseren over de opzet van de Open Dag en de Voorlichtings­avond en creëren van het wervingsmateriaal.

Mystery Guest

Bij het uitvoeren van de adviesopdracht konden we dankbaar gebruik maken van een evaluatie­rapport dat we het jaar ervoor hadden opge­steld. In dat jaar hebben we namelijk als Mystery Guest de voorlichtingsavond en Open Dag bijgewoond. Naar de Open Dag hebben we toen een twaalf­jarig meisje meegenomen. In het rapport stonden niet alleen onze er­va­ring­en, maar ook die van haar. Er stond bovendien een flink aantal verbeterideeën in. Het cam­pagne­team kon zich helemaal vinden in het evaluatierapport.

Totaal andere opzet Open Dag

In drie sessies hebben wij het campagneteam geholpen om een wervende Voorlichtingsavond en Open Dag te organiseren. Daarbij hebben we op een heel uitvoerend niveau meegedacht. Het resultaat? Een Voorlichtingsavond die begon met een spectaculaire openingsact van leerlingen. En eindigde met een Meet & Greet, waarbij ouders op allerlei manieren in gesprek kwamen met docenten. En de Open Dag? Die had een VIP-programma voor leerlingen die zich daar tijdens de kennismakingslesjes voor op hadden gegeven. En leerlingen die rondliepen met versierde parapluutjes. Door hun te volgen kwam je bij ‘speciale optredens’. Verder waren er wedstrijden en andere interactieve ‘events’. Meer willen we hier niet verklappen.

De mening van onze opdrachtgever

Rector Oldemans sprak van ‘een groot succes’. Hij vond de opzet van de Voorlichtingsavond en de Open Dagen ‘inhoudelijk en organisatorisch sterk’.

Effectief wervingsmateriaal

Voor ouders van groep 8-leerlingen hebben we een Special gemaakt. Er staat een stroom­schema in waarmee ouders kunnen testen of de Meander een goede school is voor hun kind. En verder? Een groepsinterview met leerlingen. De reacties van drie docenten op de stelling: ‘Gelukkig is dit een vmbo-school.’ Een brug­klasser die vertelt over de eerste schoolweek. Allemaal lekker lees­baar en met veel foto’s. Daardoor zit je in de Special te lezen voor je er erg in hebt. En kom je van alles te weten zonder dat je er moeite voor hoeft te doen. Voor groep 8-leerlingen maakten we een vouwfolder. Echt iets voor praktisch ingestelde leerlingen!

Wat deed het met de aanmeldingen?

Van tevoren was het aantal aanmeldingen bepaald dat de school zou willen hebben: 50% meer dan het jaar ervoor. Dat was ambitieus, maar niet te: ze zijn er zelfs overheen gegaan!

Een wervingsfolder die je uit kan vouwen? Zo werkt dat!



Downloads

De Special voor ouders van groep 8-ers lezen?
Klik hier!

Geïnteresseerd in De Meander?